مراجع غیر مستقیم مطالعات
ب - مراجع غیر مستقیم مطالعات (5)
( کتابشناسی ها )
ب - موضوعی ، مانند :
- به فارسی :
کتابنامه های تبلیغاتی - بازرگانی
پژوهشگر پس ازتهیه کتابنگاری منابع مورد نیاز خود به صورت فهرست منابع لازم ، و ترجیحا" به صورت فیش ، یافیش کامپیوتری، جهت آگاهی ازچگونگی امکان دسترسی به آنها ، آشنائی کلٌی ، ارزیابی هریک ، وحذف منابعی که درنخستین نگاه آنان رابی اعتبار می یابد ، یا با وجود منابعی مشابه و معتبر تر در استفاده از آن ها ضرورتی نمی بیند ، به خرید یاامانت گرفتن منابع مورد نیاز خود می پردازد .
خرید کتاب
در مورد خرید ، معمولا" کتابنامه ( کاتالوگ ) هائی از انتشاراتی های مربوطه ( تخصصی ) در بازار ، به ویژه نمایشگاه های کتاب ، وجود دارد ؛ مثلا" :
- وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی . اداره کلٌ مطبوعات و نشریات . فهرست کتب منتشره به تفکیک موضوع .
محل خرید :
محل خرید را نیز راهنمای زیر مشخص ساخته است :
- وزارت فرهنگ و آموزش عالی . راهنمای ناشران ایران . مرکز اسناد و مدارک علمی ایران . تهران . 1387 .
امروز نه تنها اینتر نت در معرفی منابع مربوط مؤثر واقع شده است بلکه امکان خرید اینترنتی را نیز فراهم ساخته است .
- ۹۴/۰۴/۲۱